poniedziałek, 24 czerwca 2013

Słodkie risotto z truskawkami i kardamonem

Pogoda się zepsuła, jest troszkę pochmurno i naszła mnie ochota na coś słodkiego :) w domu masa truskawek w związku z przygotowaniami do konfitury, więc postanowiłem przygotować słodki deser z ich udziałem. Risotto kojarzy się głównie z obiadem, a nie z deserem ale ja często idę pod prąd w związku z tym przygotowałem słodkie risotto z truskawkami.

250 gram ryżu Arborio
500 ml mleka 3,2%
1,5 łyżki świeżego masła + dodatkowo jeszcze 1 łyżka
2,5 łyżki cukru trzcinowego dark muscovado
kora cynamonu
ćwierć łyżeczki kardamonu
5-6 ładnych truskawek

W rondelku rozpuścić masło, wrzucić ryż i smażyć około 5 minut na wolnym ogniu. Wlać odrobinę mleka i dokładnie wymieszać. Czynność tą powtarzać za każdym razem kiedy cały płyn zostanie wchłonięty przez ryż. Zużywamy całe mleko i gotujemy cały czas mieszając nie dłużej niż 45 minut. W połowie czasu gotowania dodajemy korę cynamonu i kardamon. Kiedy risotto jest gotowe ściągamy rondelek z palnika i dodajemy łyżkę zimnego masła, by całość stała się kremowa i aksamitna. Podajemy w głębokim talerzu z plasterkami truskawek. Danie serwujemy na ciepło. Pyszna kremowa uczta. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz